Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRCG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 787 NRT 443 DW 1135 + 65 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603118 Byg.nr. 0075
Byg.år 1908 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1908-06-08. Afleveret 1908-07-13. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 211,2 x 30,7 x 13,1 / 16,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 79 nHK, 440 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn Broder Nielsen, 1916 til forliset.
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Vesterhavet D/S A/S, JL, Esbjerg. Reg. A. 1909-01-08, R. 1909-01-15. Rederi
før - efter
Forlist 1916-05-21 på rejse fra Ålborg til Åsbacka ved minesprængning i Østersøen på position 8 sm S for Almagrundets fyrskib.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.157. Ved forliset blev besætning bjærget i egne både og roede og for sejl til fyrskibet, hvor de forblev natten over. Kom næste dag i land i Sandhamn. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.38. (JM) Der er i Fred. et halvt år mellem aflevering og registrering hos JL. Jeg har ikke efterspurgt en forklaring.
Tidligste år
 
1908 Seneste år
 
1916