Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFKH Sam-kode - Rig-Maskine Topsejlskonnert Brugstype LST
BRT 106 / 105,59 NRT 88 / 93 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0019
Byg.år 1892 Værft Skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Saugskær. Bilbrev 1892-08-02. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 81,7 x 19,2 x 9,3 feet (kend.) Maskine Sejl. Topsejlskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg og bøg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn Peter Hansen, Thurø. fra ny. Kaptajn H. Skov, Svendborg.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi ved skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Thurø, med 1/12-part og endnu reder 1915. Rederi
før - efter
Forlist 1915-08-05 på rejse fra Halmstad til Granton. Afbrændt i Nordsøen af tysk ubåd. Skibet sunket.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ID=3486) p.235: Led kraftigt havari med dødsfald 1901-07-18 på rejse fra Mandal til Island, da en sø bekadigede opstående, rigdele og ror og dødeligt sårede styrmanden. Havaristen slæbt i land i Hull. Besætningen bjærget af S/S trawler TUGELA af Hull. S/h fot p.236 af skibet til ankers uden sejlføring set mod stb.side. (StD-3) p.338. (Rosendahl-2) p.7. (ID=491) p.252. (Flg.)1915. (Krigsforlis 1914-1918) nr.21. Besætningen taget om bord i tysk ubåd, mens skibet blev sænket. Derefter udsat i egen båd og efter 45 minutter optaget af S/S FLORA af København, der kort efter satte besætningen over i S/S TYR, der tog mandskabet og båden med til København. (ID=93) p.53.
Tidligste år
 
1892 Seneste år
 
1915