Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OUHY Sam-kode - Rig-Maskine Sletskonnert 3-m. / SMH / motorskib Brugstype LST
BRT 100 NRT 73 DW 179 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0174
Byg.år 1943 Værft Skibsbygmester J. Ring Andersen. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 89,0 x 23,1 x 7,4 feet (kend.) Maskine Sejl. Slettopskonnertrigning. + Diesel 120 iHK motor.
TeknikMat kravel af eg og bøg, 1 dæk, 3 master.
Person-info-
Reg.by Ærøskøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SANDBORG /Fæ.)
Rederi B. til Triton Rederi-A/S, København, hjs. Ærøskøbing. Rederi
før - efter
Chartret 1944-01-01 til DSB for rute til Kalunsborg - Samsø. Havareret 1944-03-02 ved minesprængning i Kattegat. Bjærget i nødhavn og rep. Havareret 1944-08-22 ved minesprængning i Kattegat, kunne fortsætte for egen kraft. Solgt 1954-09-25 R. til Danena A/S, Risskov, hjs. Odense og omb. til STF. Solgt 1973-05-30 R. til skibsreder Johannes Andreasen, Øre, Færøerne, og næ. til SANDBORG (OW.2076). Overgået 1974 til partrederi, Hvalvik og senere flere partrederier. Fra 1980 næ. til FJARDASANDUR II.
ReferencerH2. B2. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.491. (Krigsforlis) nr.469. (Søulyk.) 1944 nr.196. Forlisposition NW for Mejlflak i Kattegat. Opankret og af tysk minestryger slæbt til Århus og rep. (Krigsforlis) nr.515. (Søulyk.) 1944 nr.196. Forlisposition 56.04'6 N og 010.21'0 E i Kattegat, men kunne fortsætte for egen kraft. Omb. 1954 til STF med nr. St.F. 1234.
Tidligste år
 
1943 Seneste år
 
1980>