Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTVJ Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 143,34 NRT 123 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0007
Byg.år 1883 Værft Skibsbygmester Rasmus Wilhelm Møller, Frederiksstad. Bilbrev 1883-10-06. Byg.by Troense, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 10,4 feet (kend.) 94,2 x 20,6 x 10,1 fod (kend.) (Rosendahl-2) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master. Halvrundt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn M. Nielsen, 1883-1897-. Kaptajn H.R. Pilegaard, 1907. Kaptajn Robach ved kollisionen.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Troense ved skibsreder F.W. Valentin, Svendborg, som BR. og endnu ejer 1907. Rederi
før - efter
Forlist 1912-11-10 N for Skagen efter kollision med svenske trawler S/S ISLAND af Göteborg. URDA sank kort efter kollisionen.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Flg.) 1885 - 1907-. (JM) Lugebesigtelsesrekvisition i original fra 1894 i Århus findes på H&S. (Søulyk.) 1912 nr. 32. (ID=491) p.246. (ID=3486) p.334: Data.
Tidligste år
 
1883 Seneste år
 
1912