ID-nummer | 13583 |
Skibsnavn | URDA |
Kend.bogstav. | NTVJ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnert |
Brugstype | LST |
BRT | 143,34 |
NRT | 123 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0007 |
Byg.år | 1883 |
Værft | Skibsbygmester Rasmus Wilhelm Møller, Frederiksstad. Bilbrev 1883-10-06. |
Byg.by | Troense, Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Dybde i last 10,4 feet (kend.) 94,2 x 20,6 x 10,1 fod (kend.) (Rosendahl-2) |
Maskine | Sejl. Skonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master. Halvrundt spejl, galion med krølle. |
Person-info | Kaptajn M. Nielsen, 1883-1897-. Kaptajn H.R. Pilegaard, 1907. Kaptajn Robach ved kollisionen. |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Partrederi i Troense ved skibsreder F.W. Valentin, Svendborg, som BR. og endnu ejer 1907. |
Rederi før - efter | Forlist 1912-11-10 N for Skagen efter kollision med svenske trawler S/S ISLAND af Göteborg. URDA sank kort efter kollisionen. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Flg.) 1885 - 1907-. (JM) Lugebesigtelsesrekvisition i original fra 1894 i Århus findes på H&S. (Søulyk.) 1912 nr. 32. (ID=491) p.246. (ID=3486) p.334: Data. |
Tidligste år | 1883 |
Seneste år | 1912 |