Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2377 NRT 1499 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5600339 Byg.nr. 0167
Byg.år 1891 Værft R. Thompson & Sons, Southwick. Afløb 1891-02-25. Afleveret 1891-03-00. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension Lgd.pp. 88,4 meter. Br. 11,8 meter (Mir.) Maskine Dampmaskine triple expansion type.
Teknik2 master. Lodret stævn.
Person-infoKaptajn C. Bergh, 1896.
Reg.by Bergen Reg.land Norge Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Severin Troye, Bergen. Solgt 1903 til Anders Olsen, Bergen, uden næ. Rederi
før - efter
Landsat 1896-11-08 ved Nordsiden af Stubben efter kollision med S/S ANCIENT BRITON af Cardiff. Flotbragt af 1896-11-09. Forlist 1915-11-17 efter minering fra tysk ubåd UC-3 position 3,5 sm E½N for Galloper fyrskib.
ReferencerSVI-01-0076. ORG-N. H&S registr.H&S 1990:0611.
Bemærkninger(Mir.) (SVI-01-0076) Foto af skibet efter grundsætning efter kollisionen 1896-11-08. Flotbragt 1896-11-09 af KATTEGAT (ID=12476), FREDERIKSHAVN (ID=9433) og KASTRUP (ID=13391). (Søulyk.) 1896 nr.246 p.48.
Tidligste år
 
- Seneste år
 
-
Reference : Bjærgningsoperation. Foto af S/S ULRIKKEN af Bergen.