Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 13243 | Skibsnavn | JULIE | ||||
Kend.bogstav. | NFDC | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Bark | Brugstype | LST |
BRT | 631,63 | NRT | 562 | DW | - | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 1050480 | Byg.nr. | 0011 |
Byg.år | 1864 | Værft | R. & J. Evans & Co.. Afløb 1864-07-01 eller 1864-07-19. Afleveret 1864-09-00. | Byg.by | Liverpool | Byg.land | England |
Dimension | 165,8 x 26,0 x 17,3 feet (LR). | Maskine | Sejl. Barkrigning. | ||||
Teknik | Mat. jern. 1 dæk, 3 master, stævn med kvindelig galion. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | BARRACOUTA (UK) | Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Vining & Co., Liverpool, som BARRACOUTA (WJHG). Ejer 1873 Wm. Killey & Co., og 1890 Staveley Taylor & Co., begge Liverpool. Indfl. 1890-09-12 til Barkskibet Julie's Rederi A/S, København, og næ. til JULIE. | Rederi før - efter | Ved købet 1890 blev BR. fabrikant J.F. Dessauer, København. Aktionær direktør C.V. Slomann indtil 1894-05-02, hvor grosserer Emil August Bloch indtrådte. Forlist 1903-10-31 på rejse fra Punta Arenas til London efter kollision på Themsen med S/S CHR. CHRISTENSEN af Kbh. | ||||
Referencer | ORG-N. | H&S registr. | - | ||||
Bemærkninger | (Fred.) Besætningen bjærgede sig ved kollisionen over på CHR. CHRISTENSEN. | ||||||
Tidligste år | 1864 | Seneste år | 1903 |