ID-nummer | 13177 |
Skibsnavn | UFFO |
Kend.bogstav. | NKDH |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 250 |
NRT | 178 |
DW | - |
Klstr. | 89 |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5608938 |
Byg.nr. | 0037 |
Byg.år | 1865 |
Værft | Baumgarten & Burmeister (B&W). Afløb 1865-08-00. Afleveret 1865-10-17. Bilbrev 1865-10-14. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 127,5 x 20,1 x 11,0 fod (kend.). 149,4 x 20,0 x 11,1 fod efter forlængelse 1873. |
Maskine | Dampmaskine 60 nHK, 250 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet. |
Teknik | Fart 9,2 knob. Mat. klink af jern, 2 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Skibsreder H.P. Prior, København. Ruter Kbh. - Nordjylland Norge. Solgt 1867-01-01 til DFDS, Kbh. Omb. 1873. Omb. 1875. |
Rederi før - efter | Overtaget 1867-10-12, skødedato, af DFDS, København. Omb. 1873-03-00 på B&W, forlænget. Omb. 1875. Forlist 1889-02-04 på rejse fra København til Stettin. Skruet ned af isen i Stettiner Haf, Østersøen, bjærget og solgt som vrag til Levin & Sønner. Oph. 1889-10-12, anmeldelsesdato. |
Referencer | SVI-01-0025. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1990:0611. |
Bemærkninger | (Fred.) p.11: Omb. 1873-05-30 på B&W, forlænget. Nye mål 149,4 x 20,0 x 11,1 fod, maskinrum 28,6 fod. 342,75 BRT, 213,35 NRT. Omb. 1875 til 344,0 BRT., 215,69 NRT. Maskinen omb. 1876. Ommålt 1883-03-10 til 219,46 NRT. Ved forliset blev besætning på 12 og 4 pax bjærget. I 1889 bjærgede Svitzer vraget, der blev solgt på auktion til Levin & Sønner. Senere samme år oph. (SVI-01-0025) Foto af skibet efter bjærgningen. (ID3484) p.147. Omb. 1873-03 til 343 BRT, 213 NRT. Omb. 1875 til 344 BRT, 216 NRT. S/h fot af tegning af G.A. Caroc set mod bb.side. |
Tidligste år | 1865 |
Seneste år | 1889 |