Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKDH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 250 NRT 178 DW - Klstr. 89
BT - NT - IMO 5608938 Byg.nr. 0037
Byg.år 1865 Værft Baumgarten & Burmeister (B&W). Afløb 1865-08-00. Afleveret 1865-10-17. Bilbrev 1865-10-14. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 127,5 x 20,1 x 11,0 fod (kend.). 149,4 x 20,0 x 11,1 fod efter forlængelse 1873. Maskine Dampmaskine 60 nHK, 250 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 9,2 knob. Mat. klink af jern, 2 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Skibsreder H.P. Prior, København. Ruter Kbh. - Nordjylland Norge. Solgt 1867-01-01 til DFDS, Kbh. Omb. 1873. Omb. 1875. Rederi
før - efter
Overtaget 1867-10-12, skødedato, af DFDS, København. Omb. 1873-03-00 på B&W, forlænget. Omb. 1875. Forlist 1889-02-04 på rejse fra København til Stettin. Skruet ned af isen i Stettiner Haf, Østersøen, bjærget og solgt som vrag til Levin & Sønner. Oph. 1889-10-12, anmeldelsesdato.
ReferencerSVI-01-0025. H&S registr.H&S 1990:0611.
Bemærkninger(Fred.) p.11: Omb. 1873-05-30 på B&W, forlænget. Nye mål 149,4 x 20,0 x 11,1 fod, maskinrum 28,6 fod. 342,75 BRT, 213,35 NRT. Omb. 1875 til 344,0 BRT., 215,69 NRT. Maskinen omb. 1876. Ommålt 1883-03-10 til 219,46 NRT. Ved forliset blev besætning på 12 og 4 pax bjærget. I 1889 bjærgede Svitzer vraget, der blev solgt på auktion til Levin & Sønner. Senere samme år oph. (SVI-01-0025) Foto af skibet efter bjærgningen. (MunchausIII) p.147. Omb. 1873-03 til 343 BRT, 213 NRT. Omb. 1875 til 344 BRT, 216 NRT.
Tidligste år
 
1865 Seneste år
 
1889
Reference : Bjærgningsoperation. Foto af S/S UFFO af København.