ID-nummer | 13164 |
Skibsnavn | OLUF BAGER |
Kend.bogstav. | NCRS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 357,45 |
NRT | 198,48 |
DW | 184 + 30 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5600135 |
Byg.nr. | 0160 |
Byg.år | 1890 |
Værft | B&W. Afløb 1890-09-29. Afleveret 1890-11-22. Bilbrev 1890-11-20. Reg.nr. A-49. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 155,1 x 23,0 x 10,9 fod (kend.) Maskinrum 32,3 fod. |
Maskine | Dampmaskine 120 nHK, 620 iHK, triple expansion type fra værftet. |
Teknik | Fart 11,5 knob. 1 dæk, 2 master, 2 luger, lodret stævn, rundt spejl. |
Person-info | - |
Reg.by | Odense / København / Frederikshavn |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | HUTITU (No.) |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1931-11-04 R. til Brdr. Anda, Stavanger, og næ. til HUTITU, samtidig omb. til lægter. Solgt 1943 til Halfdan Backer A/S, Kristiansund, om omb. til M/S samt næ. til TUSNA. Solgt 1947 til Monrad Hatlem, Bergen, og næ. til VILNES. Solgt 1948 til Karlander Skibs-A/S, Fredriksstad, og næ. til SLEVIK. Forlist 1951-12-08 og sunket ved Leikua. Senere hævet og slæbt mod oph. men sank undervejs. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.165. (Mir.) |
Tidligste år | 1890 |
Seneste år | 1953 |