Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTDP Sam-kode SAM-1210 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 493 NRT 284 DW 510 + 80 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609062 Byg.nr. 0084
Byg.år 1882 Værft H. Mc.Intyre & Co. Afløb 1882-01-31. Afleveret 1882-03-07. Genopbygget på vraget af ID=13156. Byg.by Paisley / Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 178,0 x 26,6 x 13,1 / 19,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 105 nHK, 410 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Hutson & Corbett, Glasgow.
TeknikFart 10,2 knob. Mat. klink af jern, 2 dæk, stormdæk type.
Person-info-
Reg.by Nakskov / Odense Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det lollandsk-engelske D/S A/S, Nakskov. Rederi
før - efter
Solgt 1893-01-04, skødedato, til DFDS, København, uden næ. Hjs. Odense fra 1909-01-30. Forlist 1909-09-01 på rejse fra Blyth til Nakskov. Kæntret i Nordsøen efter ladningsforskydning i storm. Sunket.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.488f. (Mir.) Genopbygget på vraget af LOLLAND. Se ID=13155. Ved forliset omkom 10 mand og 1 pax. 6 mand bjærget fra jollen og taget op af barken SAGA af Bergkvara.
Tidligste år
 
1882 Seneste år
 
1909

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1873 - 1881 LOLLAND NLBR B. til Det lollandsk-engelske D/S A/S, Nakskov. Omb. 1876, omb. 1880.
1882 - 1909 NTDP B. til Det lollandsk-engelske D/S A/S, Nakskov.