ID-nummer | 13151 |
Skibsnavn | LION |
Kend.bogstav. | NMSG |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 184,08 |
NRT | 141,58 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1056229 |
Byg.nr. | 0102 |
Byg.år | 1866 |
Værft | C. & W. Earle & Co. Afløb 1866-08-15. Afleveret 1866-09-01. |
Byg.by | Hull |
Byg.land | England |
Dimension | 142,1 x 16,5 x 7,6 fod (kend.) Maskinrum 21,2 fod. |
Maskine | Dampmaskine 25 nHK, 110 iHK, fra 2 maskiner. Fra 1880 en maskine 28 nHK, 110 iHK fra 2-cyl. compound type fra Lindholmens Mek. Verkst. |
Teknik | Fart 6 - 7 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 3 master, lodret stævn, rundt spejl. Maskinen agter. |
Person-info | - |
Reg.by | København / Nakskov / Stege |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | LION (UK) |
Omdøbt til | LION (Let.) |
Rederi | B. til W. Thomson, Hull, som LION. Solgt til P.L. Henderson, London. Indfl. 1874-11-23 til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Omb. B&W 1876. Omg. 1880 Lindholmens, Göteborg. Hjs. fra 1886-11-19 i Nakskov. Hjs. fra 1895-09-30 i Stege. Solgt 1901-06-22 R. til Baron Alex. von Lilienfeld og Bermo Hierschfeld, Libau, uden næ. Senere flere ejere. Oph. 1922. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.375. (Mir.) |
Tidligste år | 1866 |
Seneste år | 1902 |