Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMSG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 184,08 NRT 141,58 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1056229 Byg.nr. 0102
Byg.år 1866 Værft C. & W. Earle & Co. Afløb 1866-08-15. Afleveret 1866-09-01. Byg.by Hull Byg.land England
Dimension 142,1 x 16,5 x 7,6 fod (kend.) Maskinrum 21,2 fod. Maskine Dampmaskine 25 nHK, 110 iHK, fra 2 maskiner. Fra 1880 en maskine 28 nHK, 110 iHK fra 2-cyl. compound type fra Lindholmens Mek. Verkst.
TeknikFart 6 - 7 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 3 master, lodret stævn, rundt spejl. Maskinen agter.
Person-info-
Reg.by København / Nakskov / Stege Reg.land Danmark Omdøbt fra LION (UK) Omdøbt til LION (Let.)
Rederi B. til W. Thomson, Hull, som LION. Solgt til P.L. Henderson, London. Indfl. 1874-11-23 til DFDS, København. Rederi
før - efter
Omb. B&W 1876. Omg. 1880 Lindholmens, Göteborg. Hjs. fra 1886-11-19 i Nakskov. Hjs. fra 1895-09-30 i Stege. Solgt 1901-06-22 R. til Baron Alex. von Lilienfeld og Bermo Hierschfeld, Libau, uden næ. Senere flere ejere. Oph. 1922.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.375. (Mir.)
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1902