Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYJZ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 537 NRT 290 DW 652 + 98 Klstr. -
BT - NT - IMO 5604030 Byg.nr. 0343
Byg.år 1916 Værft Göteborgs Nya Verkstads A/B. Afleveret 1916-02-00. Byg.by Göteborg Byg.land Sverige
Dimension 167,0 x 27,3 x 11,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 420 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk, 2 master, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra KARI (No.) Omdøbt til -
Rederi B. til O.F. Ahlmark & Co., Karlstad, som KARI. Solgt 1917 til Asnæs A/S, Sandefjord, uden næ. (MNCF). Senere andre norske ejere. Indfl. 1935 til Solnæs D/S A/S, København, og næ. til LYNÆS (I). Rederi
før - efter
Strandet 1938-10-30 på rejse fra Kemi til Brest ved Klitmøller ud for Ørhage. Blev trukket fri 1938-11-06. Forlist 1938-11-06 kort efter bugsering var indledt steg vandstanden i maskinrummet. Skibet sank kort tid efter 7 sm NE til E for Hirtshals fyrtårn.
ReferencerORG-N. REF-52-2354. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.646f. (Mir.) (REF-52-2354) Artikel om forliset fra Berl.T.
Tidligste år
 
1916 Seneste år
 
1938
Reference : Sytten Mand bjærget gennem Brændingen fra den strandede Damper LYNÆS.