ID-nummer | 13012 |
Skibsnavn | RAGNHILD |
Kend.bogstav. | NWSJ |
Sam-kode | SAM-1186 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1494 |
NRT | 941 |
DW | 1800 + 225 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1140673 |
Byg.nr. | 0155 |
Byg.år | 1895 |
Værft | Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1895-04-10. Afleveret 1895-05-00. |
Byg.by | Flensborg |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 238,7 x 34,5 x 22,6 / 25,6 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 106 nHK, 500 iHK, triple expansion maskine fra værftet. |
Teknik | 1 dæk + partielt awningdæk, 4 lastrum, 4 luger, 2 master. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | CARBONIA |
Omdøbt til | RAGNHILD (UK) |
Rederi | Solgt 1910-11-19 R. til Botnia D/S A/S, København, og næ. 1910-11-26 R. til RAGNHILD. Solgt 1912-09-05 R. til Torm D/S A/S, Kbh. uden næ. |
Rederi før - efter | Rekvisioneret 1917-05-22 af The Shipping Controller, London, uden næ. (JPVH) med KR. hos Pelton Steam Ship Co., Newcastle. Forlist 1917-09-03 efter torpedering fra tysk ubåd UB-30 14 sm StE for Flamborough Head. |
Referencer | F1. KOP-2. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.140. (Mir.) Ved forliset omkom 15 mand. Skibet havde under engelskkontrol engelsk besætning. (Krigsforlis 1914-1918) nr.203. |
Tidligste år | 1910 |
Seneste år | 1917 |