ID-nummer | 12995 |
Skibsnavn | VIRGINIA (I) |
Kend.bogstav. | NKLQ |
Sam-kode | SAM-1183 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 3649 / 3754 |
NRT | 2333 / 2366 |
DW | 5269 + 404 / 5325 + 419 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1149868 |
Byg.nr. | 0123 |
Byg.år | 1899 |
Værft | Tyne Iron Shipbuilding Co. Afløb 1899-01-28. Afleveret 1899-03-00. |
Byg.by | Newcastle |
Byg.land | England |
Dimension | 348,0 x 48,0 x 16,4 feet . 347,7 x 48,0 x 23,9 / 27,9 feet Lgd.o.a. 360,6 feet. |
Maskine | Dampmaskine 314 nHK, 1500 iHK, triple expansion type fra Blair & Co. Stockton. 2 kedler. |
Teknik | Fart 9 knob. 2 dæk, spardæk type, 2 master, 5 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | EUXINIA |
Omdøbt til | VIRGINIA (UK) |
Rederi | Solgt 1913-03-03 R. til DFDS, Kbh. og næ. til VIRGINIA. |
Rederi før - efter | Solgt 1927-06-18 R. til The West African Steam Ship Co., London, uden næ. Solgt 1927-07-01 til The Malabar Shipping Co. Ltd., London, og næ. til CARAMA. Solgt 1930 til Cie. Armement Colignon, Antwerpen, og næ. til MAURICE COLIGNON. Solgt 1932 til A. Klat, Alexandria og næ. til RAMSES. Solgt 1936-01-00 og ankom 1936-05-21 til Rosyth for oph. hos Metal Industries. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.619. (Mir.) |
Tidligste år | 1913 |
Seneste år | 1936 |