Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKLQ Sam-kode SAM-1183 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 3649 / 3754 NRT 2333 / 2366 DW 5269 + 404 / 5325 + 419 Klstr. -
BT - NT - IMO 1149868 Byg.nr. 0123
Byg.år 1899 Værft Tyne Iron Shipbuilding Co. Afløb 1899-01-28. Afleveret 1899-03-00. Byg.by Newcastle Byg.land England
Dimension 348,0 x 48,0 x 16,4 feet . 347,7 x 48,0 x 23,9 / 27,9 feet Lgd.o.a. 360,6 feet. Maskine Dampmaskine 314 nHK, 1500 iHK, triple expansion type fra Blair & Co. Stockton. 2 kedler.
TeknikFart 9 knob. 2 dæk, spardæk type, 2 master, 5 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra EUXINIA Omdøbt til VIRGINIA (UK)
Rederi Solgt 1913-03-03 R. til DFDS, Kbh. og næ. til VIRGINIA. Rederi
før - efter
Solgt 1927-06-18 R. til The West African Steam Ship Co., London, uden næ. Solgt 1927-07-01 til The Malabar Shipping Co. Ltd., London, og næ. til CARAMA. Solgt 1930 til Cie. Armement Colignon, Antwerpen, og næ. til MAURICE COLIGNON. Solgt 1932 til A. Klat, Alexandria og næ. til RAMSES. Solgt 1936-01-00 og ankom 1936-05-21 til Rosyth for oph. hos Metal Industries.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.619. (Mir.)
Tidligste år
 
1913 Seneste år
 
1936

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1899 - 1913 EUXINIA NKLQ B. til Kjøbenhavn D/S A/S, København.
1913 - 1936 NKLQ Solgt 1913-03-03 R. til DFDS, Kbh. og næ. til VIRGINIA.