ID-nummer | 12844 |
Skibsnavn | VISBORG |
Kend.bogstav. | NRFV |
Sam-kode | SAM-1150 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1373 / 1343 |
NRT | 819 / 833 |
DW | 1590 + 285 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1091495 |
Byg.nr. | 0093 |
Byg.år | 1885 |
Værft | C.S. Swan & Hunter. Afløb 1885-07-11. Afleveret 1885-08-17. |
Byg.by | Wallsend |
Byg.land | England |
Dimension | 245,0 x 34,0 x 15,8 / 18,9 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 147 nHK, 750 iHK triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Co. Wallsend. 2 kedler. |
Teknik | 2 dæk, welldæk type med løftet agterdæk. 2 master. |
Person-info | Kaptajn B. Svendsen, 1911. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | NIVINGSTON |
Omdøbt til | VISBORG (No.) |
Rederi | Solgt 1909-12-23, skødedato, 1910-01-25 R. til Neptun D/S A/S ved C.K. Hansen, København, og næ. 1910-03-04 R. til VISBORG. |
Rederi før - efter | Solgt 1912-09-17 R. til Brummenæs & Torgersen - Dampskibet Visborg A/S, Haugesund, uden næ. Forlist 1916-11-27 på rejse fra Barry Dock til Cherbourg efter kapring fra tysk ubåd, UB-19, der sænkede skibet med bomber anbragt om bord ca. 14 sm SE for Start Point. |
Referencer | FEN-11-1455. KOP-1. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.250. (Mir.) (Flg. 1911. |
Tidligste år | 1910 |
Seneste år | 1916 |