Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLDH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2040 NRT 1303 DW 2694 + 255 Klstr. -
BT - NT - IMO 1102714 Byg.nr. 0090
Byg.år 1894 Værft Irvine & Co., Harbour Dock Yard. Afløb 1894-02-21. Afleveret 1894-03-00. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 273,9 x 38,5 x 18,9 / 21,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 192 nHK, 700 iHK triple expansion maskine fra T. Richardson & Sons Ltd. Hartlepool.
Teknik2 dæk, welldæk type, løftet agterdæk, 2 master.
Person-infoKaptajn Jon Rasmussen, 1917 til forliset og en af tre overlevende.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra GEORGE PYMAN (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til Pyman Steamship Co.Ltd., West Hartlepool, som GEORGE PYMAN. Indfl. 1900-07-12 R. til D/S af 1896 A/S, København, og næ. til ULFSBORG. Rederi
før - efter
Forlist 1917-10-23 på rejse fra Bilbao til Newport i konvoj efter torpedering fra tysk ubåd, UC-63, på position 46.03 N og 001.43 E.
ReferencerFEN-11-1452. F1. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.18. (Mir.) Skibet sank på 5-6 sekunder og 17 mand omkom, mens 3 blev bjærget af patruljebåd efter 15 minutter i vandet. (Krigsforlis 1914-1918) nr.212.
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af ULFSBORG (I)