ID-nummer | 12842 |
Skibsnavn | ULFSBORG |
Kend.bogstav. | NLDH |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2040 |
NRT | 1303 |
DW | 2694 + 255 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1102714 |
Byg.nr. | 0090 |
Byg.år | 1894 |
Værft | Irvine & Co., Harbour Dock Yard. Afløb 1894-02-21. Afleveret 1894-03-00. |
Byg.by | West Hartlepool |
Byg.land | England |
Dimension | 273,9 x 38,5 x 18,9 / 21,0 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 192 nHK, 700 iHK triple expansion maskine fra T. Richardson & Sons Ltd. Hartlepool. |
Teknik | 2 dæk, welldæk type, løftet agterdæk, 2 master. |
Person-info | Kaptajn Jon Rasmussen, 1917 til forliset og en af tre overlevende. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | GEORGE PYMAN (UK) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Pyman Steamship Co.Ltd., West Hartlepool, som GEORGE PYMAN. Indfl. 1900-07-12 R. til D/S af 1896 A/S, København, og næ. til ULFSBORG. |
Rederi før - efter | Forlist 1917-10-23 på rejse fra Bilbao til Newport i konvoj efter torpedering fra tysk ubåd, UC-63, på position 46.03 N og 001.43 E. |
Referencer | FEN-11-1452. F1. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.18. (Mir.) Skibet sank på 5-6 sekunder og 17 mand omkom, mens 3 blev bjærget af patruljebåd efter 15 minutter i vandet. (Krigsforlis 1914-1918) nr.212. |
Tidligste år | 1894 |
Seneste år | 1917 |