Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLJK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 151,65 NRT 86,39 DW 45 + 12 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0102
Byg.år 1861 Værft Motala Mekaniska Verkstads A.B. Afløb 1861-07-02. Afleveret 1861-09-00- Bilbrev 1861-09-28. Byg.by Norrköping Byg.land Sverige
Dimension 132,9 x 18,4 x 8,8 fod (kend.) Maskinrum 23,6 fod. Maskine Dampmaskine 80 nHK, 230 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ARBOGA NO.1 (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til Arboga Ångbåtsbolag / Ångfartygs A/B, Arboga, som ARBOGA NO.1. Solgt 1872 til Konsul H. Friis til Ångfartygsbolaget Kjöbenhavn-Malmö, og næ. til LUND. Indfl. 1874-04-01, skødedato, til Kjøbenhavn-Malmø A/S, København, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1874-04-22 til DFDS, skødedato 1875-09-18. Omb. 1876 og 1883. Solgt 1900-04-06 R. til Øresund D/S A/S, København. Solgt 1900-09-05 R. til Kysten D/S A/S, Kbh, overtaget fysisk 1900-03-01. Solgt 1901-12-12 R. til W. & E. Potenberg, Swinemünde. Solgt 1901 videre til Werner Kunstmann, Stettin. Ikke senere optaget i GL.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.624.
Tidligste år
 
1861 Seneste år
 
1901