Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHVF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1567 NRT 1000 DW 2350 + 220 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600821 Byg.nr. 0309
Byg.år 1896 Værft Howaldtswerke. Afleveret 1896-11-25. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 240,5 x 36,0 x 12,6 / 20,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 160 nHK, 640 iHK, triple expansion type fra værftet.
Teknik2 dæk spardæk type, 2 master.
Person-infoKaptajn Thorvald Hansen, 1918 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. for værftets regning. Solgt 1896-11-00 til Torm D/S A/S, København. Reg. 1896-11-17 R. Rederi
før - efter
Forlist 1911-04-02 i Drogden. Sunket. Bjærget samme år og rep. Solgt 1917-09-27 A. til Partrederi i København ved H.A. Guldager som BR. Uden næ. Forlist 1918-08-17 på rejse fra Rouen til Swansea i Bristolkanalen. Torpederet af tysk ubåd.
ReferencerF1. REF-52-2342. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.374. Forlist 1911-04-02 på rejse fra Blyth til Königsberg. Sank i Drogden efter kollision med vraget af S/S SAXO af Kbh. Besætningen bjærget i egne både. Bjærget 1911 og rep. (REF-52-2342) Artikel om forliset og bjærgningen i Drogden 1911. Forlist 1918-08-17 i Bristolkanalen ved torpedering fra tysk ubåd. Bådene slynget i vandet. Besætningen sprang efter, entrede bådene, blev taget op af engelsk trawler. Førstemester omkom. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.253.
Tidligste år
 
1896 Seneste år
 
1918
Reference : Artikel om kollision med vrag , forliset og bjærgningen af HELENE 1911.