Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXFE Sam-kode SAM-1122 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1561 NRT 926 DW 2110 + 190 Klstr. -
BT - NT - IMO 1127126 Byg.nr. 0162
Byg.år 1911 Værft Blyth Shipbuilding & Dry Dock Co. Afløb 1911-09-12. Afleveret 1911-10-00. Byg.by Blyth Byg.land England
Dimension 245,6 x 36,9 x 16,7 / 19,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1120 iHK triple expansion type fra North East Marine Engine Co., Wallsend.
TeknikFart 10 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra TRANSPORTER Omdøbt til -
Rederi Solgt 1940-09-23 A. til Københavns Kul og Koks Kompagni A/S, København, og næ. til THOR. Rederi
før - efter
Hjemmeflåden 1940-1945. Solgt 1950-06-01 A. til Poseidon Schiffahrt AG, Hamburg, og næ. til ASGARD. Næ. 1956 til TRANSERIE. Solgt 1961 til Maritime Commerciale Expresso, Beiruth, og næ. til RONDA. Oph. 1967-08-00 i Split hos Brodospas.
ReferencerÅrbog 2007-05. H2. FEN-14-1879. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.481 (Mir.) (BOG) Årbog 2007 p.52, 56. (FEN-14-1879) Foto som TRANSERIE.
Tidligste år
 
1940 Seneste år
 
1967

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1911 - 1940 TRANSPORTER NHDK / OXFE B. til Tyneside Line, Newcastle som TRANSPORTER. Indfl. 1929-02-01 R. til Lauritz Andersen, Odense ved Jens V. Andersen.
1940 - 1967 OXFE Solgt 1940-09-23 A. til Københavns Kul og Koks Kompagni A/S, København, og næ. til THOR.