Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTQG / OZTC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1064 NRT 567 DW 1585 + 115 / 1596 + 122 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603955 Byg.nr. 0128
Byg.år 1916 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft A/S. Afløb 1915-11-18. Afleveret 1916-01-12. Reg.nr. C-218. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 237,1 x 35,6 x 21,6 / 24,7 feet (kend.) Lgd.o.a. 247,6 feet. Maskine Dampmaskine 132 nHK, 800 iHK, triple expansion maskine fra værftet.
TeknikFart. 10,5 knob. 2 dæk, awningdæk type, 2 master, 1 samsonpost, 4 lastrum, 4 luger.
Person-info-
Reg.by Odense / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1940-02-16 45 sm c. N for Rattray Head i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd U-14.
ReferencerF2. Årbog 2005-08. Årbog 2006-06. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.140. Deltog i Malteserkorsordningen mellem 1939 og 1940-04-09. (Mir.) Forlist på rejse fra Methil til Esbjerg med kul og g.c. Forlisposition 58.18 N og 001.46 W. 9 mand omkom. BOG) Årbog 2005 p.86. + Årbog 2006 p.94. (Tortzen2) p.430: Forlisposition. (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.23. Miner eller torpedo.
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1940