Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Brig / Skonnert Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 36,5 / 46,5 / 50
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1844 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Bilbrev 1844-09-14. Byg.by Stockholm Byg.land Sverige
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn Hans P.P. Møller, fra ny 1844 (A.P. Møllers farfar).
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra STOCKHOLM / STOKHOLM (Sv.) Omdøbt til -
Rederi Købt 1844-02-14, skødedato, fra Stockholm som nyt til Christian Broberg & Søn, København. Ankom Kbh. 1844-09-27 eller 1844-09-28, og næ. til ST. THOMAS (II). Rederi
før - efter
Forlist 1853-02-10 ud for Hornbæk i snestorm.
ReferencerGRU-01-0015. GRU-01-0016. SR-bilag 1955:0810. ORG-N. H&S registr.H&S1937:0277.
Bemærkninger(ELI) (Malling) (Kbh. skibsreg. 1817-65) nr. 544. Bygget for reders regning. (GRU-01-0015) + (GRU-01-0016) Anvendt i fiskefarten på Finmarken og til Sydeuropa, og med salt retur. Forlisåret er hos Gruelund både skrevet som 1853 og 1854. (H&S1937:0277) Skitser af C.L. Petersen fra rejse med briggen til Island i 1847: Hollandsk jagt og tysk bark fra Preussen. (SR-bilag 1955:0810) Skibslisteoplysning. (ID=491) p.103: Farvegengivelse af skibsportræt med fuld sejlføring.
Tidligste år
 
1844 Seneste år
 
1853