Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZCJ Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 921 NRT 491 DW 1448 Klstr. -
BT - NT - IMO 1147527 Byg.nr. 1327
Byg.år 1923 Værft Rennie Ritchie & Newport. Afleveret 1923-07-00. Byg.by Wivenhoe Byg.land England
Dimension 207,5 x 33,6 x 13,2 / 15,8 feet (kend.) Maskine Diesel 640 iHK fra 2 stk. Bolinders 4-cyl. 2SA motorer.
Teknik1 dæk, 3 master 2 lastrum, 2 luger. Maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra LILLEHORN (UK) ex MAJONG (UK) Omdøbt til -
Rederi B. som MAJONG. Solgt 1924 til J. Dalziel, Glasgow, og næ. til LILLEHORN. Solgt 1927 til Hoob's Bros. Vancouver. Solgt 1928 til Atlantic-Pacific Nav. Co., Vancouver. Solgt 1939-05-00 A. Hetland D/S A/S, København, og næ. til LILLEAA. Rederi
før - efter
Oplagt 1940-04-09 i Irland. Senere samme år overtaget af Ministry of War Transport, London, med management hos Dundee, Perth & London Shipping Co., Dundee. Lå sidst i april 1940 i Drogheda, Irland. Deltog 1944-06-04 i Normandietinvasionen (TfS) 1974-11-01. Tilbageleveret 1945 til rederiet. Forlist 1945-11-02 i Østersøen under orkan, hvor ladningen forskubbede sig, og skibet sank.
ReferencerORG-N. Årbog 1999-04. FEN-13-1735. U2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.276. Forlist 1945-11-02 i Østersøen under rejse fra Kemi til Næstved. Under orkan forskubbede lasten sig, og skibet sank 10 sm N for Norrströmsgrund i Botniske Bugt. Besætningen gik i bådene, 15 mand omkom. kaptajnen blev bjærget. (Mir.) (BOG) Årbog 1999 p.114. (Tortzen1) Krigshistorie 3:3.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1945
Reference : Foto af LILLEAA