Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWPJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1617,93 NRT 1182,52 DW 1964 + 236 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608952 Byg.nr. 0147
Byg.år 1888 Værft B&W. Afløb 1888-04-07. Afleveret 1888-06-04. Bilbrev 1888-06-09. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 253,1 x 32,2 x 15,7 fod (kend.) Maskinrum 37,1 fod. 260,8 x 34,2 x 16,2 / 19,8 feet (kend.) Lgd.o.a. 260,6 feet. Maskine Dampmaskine 150 nHK, 900 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 9,6 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master, 5 lastrum, 5 luger, rundt spejl og lodret stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SARATOW (Rus.)
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1911-06-07 R. til The Russian North-West Steamship Co. Libau, og næ. til SARATOW. Overtaget 1920 af lettiske regering uden næ. Overgået 1920 eller 1921 til Government Baltic Steam Ship Co., Leningrad, og næ. til SARATOFF. Forlist 1923-01-14 efter stranding 20 sm N for Libau i kraftig storm.
ReferencerORG-N. Årbog 1973-04. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.218. (Mir.) (BOG) Årbog 1973 p.86.
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1923