Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZIS Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype RORO
BRT 499 NRT 191 DW 1016 Klstr. -
BT - NT - IMO 7235745 Byg.nr. 0047
Byg.år 1972 Værft Hatlø Mekaniske Verksted. Afleveret 1973-01-00. Byg.by Ulsteinvik Byg.land Norge
Dimension 274,3 x 49,0 x 31,6 feet (LR) Lgd.o.a. 298,7 feet. Maskine Diesel 4000 iHK fra 2 stk. Alpha-Diesel 16-cyl. 4SA motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 15,7 knob.Roro trailerfærge med bro forude, maskine agter, sideporte, hækporte, bovport. 16 trailerenheder eller 170 bilenheder, pax for 12 chauffører. Isklasse B.
Person-infoBesætning 13 mand.
Reg.by Ribe Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Larvik-Frederikshavnferjen, Larvik, som ADMIRAL CARRIER (LKDK). Solgt 1974-05-03 R. til Olav Line A/S, København, og næ. til OLAU VIG for ruten Vlissingen Ramsgate. Rederi
før - efter
Solgt 1974-09-26 R. til Co. Tunesienne de Navigation, Tunis, og næ. til LA GOULETTE (TSLF). Solgt 1991 og næ. til LA GOLETA.
ReferencerFEN-09-1206. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.108. (Mir.)
Tidligste år
 
1972 Seneste år
 
1991>
Reference : Foto af OLAU VIG