ID-nummer | 12538 |
Skibsnavn | OLAU VIG |
Kend.bogstav. | OZIS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | RORO |
BRT | 499 |
NRT | 191 |
DW | 1016 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 7235745 |
Byg.nr. | 0047 |
Byg.år | 1972 |
Værft | Hatlø Mekaniske Verksted. Afleveret 1973-01-00. |
Byg.by | Ulsteinvik |
Byg.land | Norge |
Dimension | 274,3 x 49,0 x 31,6 feet (LR) Lgd.o.a. 298,7 feet. |
Maskine | Diesel 4000 iHK fra 2 stk. Alpha-Diesel 16-cyl. 4SA motorer til dobbelt skrue. |
Teknik | Fart 15,7 knob.Roro trailerfærge med bro forude, maskine agter, sideporte, hækporte, bovport. 16 trailerenheder eller 170 bilenheder, pax for 12 chauffører. Isklasse B. |
Person-info | Besætning 13 mand. |
Reg.by | Ribe |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Larvik-Frederikshavnferjen, Larvik, som ADMIRAL CARRIER (LKDK). Solgt 1974-05-03 R. til Olav Line A/S, København, og næ. til OLAU VIG for ruten Vlissingen Ramsgate. |
Rederi før - efter | Solgt 1974-09-26 R. til Co. Tunesienne de Navigation, Tunis, og næ. til LA GOULETTE (TSLF). Solgt 1991 og næ. til LA GOLETA. |
Referencer | FEN-09-1206. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.108. (Mir.) |
Tidligste år | 1972 |
Seneste år | 1991> |