Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTJS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1068,01 NRT 689,02 DW 590 + 210 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609063 Byg.nr. 0124
Byg.år 1882 Værft B&W. Afløb 1882-07-15. Afleveret 1882-11-09. Bilbrev 1882-11-06. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 223,0 x 26,6 x 14,1 / 20,8 fod, maskinrum 37,4 fod (kend.) og 220,8 x 30,1 x 21,4 / 24,7 feet, Lgd.o.a. 229,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 150 nHK, 750 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 11,75 knob. Mat. klink af jern, 3 dæk, stormdæk type, 2 master, lodret stævn, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1910-03-16 efter stranding på Skagestrands høfde på Island.
ReferencerORG-N. Årbog 1975-06. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.107. Forlist 1910-03-16 på rejse fra København til Seydisfjord efter stranding på Skagestrands Høfde, Island. Slået til vrag. Besætning og passagerer bjærget i egne både. (Mir.) (BOG) Årbog 1975 p.93.
Tidligste år
 
1882 Seneste år
 
1910