Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGHL Sam-kode - Rig-Maskine Brig Brugstype LST
BRT 169,12 NRT 148,44 DW - Klstr. 80
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1871 Værft Skibsbygmester Sophus E. Boas. Afløb 1871-03-24. Bilbrev 1871-05-07. Byg.by Rudkøbing Byg.land Danmark
Dimension 98,5 x 21,4 x 10,7 fod (hovedd.). Maskine Sejl. Brigrigning.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, 2 master, halvrundt spejl, mandlig galion.
Person-infoKaptajn J.J.C. Rasmussen, Rudkøbing. Hans Oluf Petersen (søn og broder til rederne), Rudkøbing. Kaptajn A. Nielsen, Rudkøbing. Kaptajn O. Davidsen, Rudkøbing.
Reg.by Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Rudkøbing med BR. hos Købmand Emil Petersen (søn af Johannes Petersen). Gik mange år i fart på Amerika og Australien. Rederi
før - efter
Var i Rudkøbing direkte fra New York med en ladning majs 1892-04-07. Havde 1905 ligget flere år i Rudkøbing havn. Solgt 1906-04-00 til svensk reder, men blev ikke afleveret. JOHANNES blev 1908-01-31 af slæbebåden S/S SALVAGE afhentet og slæbt til København. Omb. til logiskib og kaldt "JULESKIBET AF 1908". Sidste viden og skibet er fra 1913-05-00 (Pol.) om at få fjernet vraget fra Nyhavn.
ReferencerORG-N. Årbog 2000-05. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.40. (BOG) Årbog 2000 p. 77, 80. (ID=3489) p.81f: Data, især om skibet sidste år i danske havne.
Tidligste år
 
1871 Seneste år
 
1913