Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode SAM-1077 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2917 NRT 1653 DW 5187 Klstr. -
BT - NT - IMO 5197121 Byg.nr. 0450
Byg.år 1940 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1939-10-11. Afleveret 1940-02-00. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 340,3 x 52,7 x 18,7 feet (Fred.) Maskine Dampmaskine, 1760 iHK, triple expansion + LT-turbine fra værftet. Direkte gearing med hydraulisk kobling.
TeknikHANSA A type, variantudgave med større tonnage. Fart 12 knob. Mat. stål. 2 dæk shelterdæk type, 2 master, 4 lastrum, 5 luger, 4 pax.
Person-info-
Reg.by Hamburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til KRUSAA (Dk.) ex EMPIRE BLACKWATER (UK)
Rederi B. til Deutsche Levante Linie, Hamburg, som POMPEJI. Er opført blandt HANSA-skibene i (Fred.) men kommer før Treuhand-selskabet var oprettet. Pågrebet 1945 i Kiel af de allierede. Rederi
før - efter
Ejer fra 1942 i (Mir.) er Bock, Godeffroy & Co., Hamburg. Overtaget 1945 af Ministry of War Transport, London, og næ. til EMPIRE BLACKWATER. Solgt 1947 til Seatrade Corp., New York, uden næ.
ReferencerHANSA. ORG-0. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Hansa p.51 nr.92. (Mir.)
Tidligste år
 
1940 Seneste år
 
1947

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1940 - 1947 - B. til Deutsche Levante Linie, Hamburg, som POMPEJI. Er opført blandt HANSA-skibene i (Fred.) men kommer før Treuhand-selskabet var oprettet. Pågrebet 1945 i Kiel af de allierede.
1947 - 1975 KRUSAA OUTZ Solgt 1949 til Hetland D/S A/, København, og næ. til KRUSAA. Solgt 1957 til Pacific D/S A/S, København, uden næ.