Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 12218 | Skibsnavn | LANGELAND | ||||
Kend.bogstav. | OZLA | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Motorskib | Brugstype | PA |
BRT | 906,72 | NRT | 256,68 | DW | 407 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 6504773 | Byg.nr. | 0530 |
Byg.år | 1965 | Værft | Jos. L. Meyer. Afløb 1964-12-19. Afleveret 1965-04-15. | Byg.by | Papenburg | Byg.land | Tyskland |
Dimension | 199,1 x 40,8 x 12,8 feet (kend.) | Maskine | Diesel 3000 iHK fra 2 stk. MaK 8-cyl. 4SA motorer til dobbelt skrue. | ||||
Teknik | Fart 15 knob. 2 dæk, åben shelterdæk type, maskine agter, 60 bilenheder, 400 pax. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | Bagenkop | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | - | Omdøbt til | SOLIDOR (Fr.) |
Rederi | B. til Langeland-Kiel Linien A/S, Rudkøbing. Ruten åbnet 1965-05-01. | Rederi før - efter | Solgt 1977-07-00 til Vedettes Blanches S.A., Saint Malo, Frankrig, og næ. til SOLIDOR (FPBI). Solgt 1979 til Emeraude Maritime SA., Saint Malo, uden næ. Solgt 1989 til Soc Hotel San Vito Srl., Napoli, og næ. til REDENTORE PRIMO. Solgt 1997 til Traghetti Pozzuoli Srl., Napoli, uden næ. Solgt 2006 til Medmar Navi SpA., Napoli, uden næ. Solgt 2010 til hjs. Moroni, og næ. til HISAR 2. Oph. 2010-09-08. | ||||
Referencer | FEN-08-1022. ORG-N. | H&S registr. | SR-foto. | ||||
Bemærkninger | (Fred.) p.66. (Mir.) | ||||||
Tidligste år | 1965 | Seneste år | 2010 |