Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBRK / OUHM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1227,41 NRT 887,64 DW 1174 + 201 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600089 Byg.nr. 0156
Byg.år 1890 Værft B&W. Afløb 1889-11-16. Afleveret 1890-01-27. Bilbrev 1890-01-24. Reg.nr. C-154. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 217,9 x 29,0 x 12,2 / 19,5 fod (kend.) Maskinrum 35,4 fod. Maskine Dampmaskine 130 nHK, 620 iHK, triple expansion type til 1 kedel.
TeknikFart 10,3 knob. 2 dæk, spardæk type, 2 master, skarp bov, lodret stævn, rundt spejl, 4 luger, 4 lastrum.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København, for ruten Kbh. til Antwerpen. Rederi
før - efter
Deltog i Malteserkorsfarten 1939-1940. Hjemmeflåden 1940-1945. Rekvireret af besættelsesmagten 1945-03-25 for en enkelt dag (udskiftet med SEINE). Forlist 1947-02-04 i Nordsøen ved Pit fyrskib, slået læk og sunket.
ReferencerH2. Årbog 2006-06. Årbog 2008-03. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.1 + (DFDS-værker) Forlist 1947-02-04 på rejse fra Antwerpen til København. Fik rorskade, sprang læk, i hård sø og snetykning. Sank på 45 favne vand ca. 15 sm NE for Pit fyrskib. Besætning bjærget af selskabets A.P. BERNSTORFF, men kaptajn og maskinchef omkom. (Mir.) Forlisposition 54.18.45 N og 004.29.45 E. (BOG) Årbog 2006 p.94: Deltog i Malteserkorsordningen 1939-1940. + Årbog 2008 p.33: Sejlede engelske flyvere til England under WW2. (Tortzen4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1947