Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFLT Sam-kode SAM-1050 Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 48,10 NRT 24,5 / 22,04 DW - Klstr. 12,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1850 Værft Skibsbygmester P. Jørgensen. Bilbrev 1850-04-29. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 67,9 x 12,8 x 6,9 fod (kend.) Maskinrum 18,4 fod. Maskine Dampmaskine 20-24 nHK. Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget, fladt spejl, skæg uden figur.
Person-info-
Reg.by Vordingborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MORSØ
Rederi B. til Generalpostdirektionen, København, Det kgl. danske Postvæsen. Til rådighed 1850-08-19 for den danske Marine. Tilbageleveret 1851. Rederi
før - efter
Fart 1851 og stadig 1873 Vordingborg - Gåbense. Solgt 1881-07-11 til Prokurator E. Marup, København, og næ. til MORSØ.
ReferencerP&T. ORG-0. H&S registr.H&S 1989:0328.
Bemærkninger(Fred.) p.279: Data. (H&S 1989:0328) Anmodning om afløbningsrate under bygning, dateret 1849-08-30. + byggekontrakt dateret 1849-05-08. (MC) 1858. (ID3484) p.104: Data og kilder.
Tidligste år
 
1850 Seneste år
 
1881

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1850 - 1881 NFLT B. til Generalpostdirektionen, København, Det kgl. danske Postvæsen. Til rådighed 1850-08-19 for den danske Marine. Tilbageleveret 1851.
1881 - 1912 MORSØ NFLT Solgt 1881-07-11 til Prokurator E. Marup, København, og næ. til MORSØ.