Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHLV Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 106,32 NRT 71,04 DW 55 Klstr. 28
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0115
Byg.år 1865 Værft Skibsbygmester C.E. Normann, Motala Varv. Bilbrev 1865-05-01. Byg.by Norrköping Byg.land Sverige
Dimension 119,8 x 17,0 x 8,1 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 30 nHK, 100 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Motala - Lindholmen. Ny maskine 1872.
TeknikFart 8,2 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn.
Person-info-
Reg.by København / Nykøbing F / Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Skibsreder H.P. Prior, København. Rederi
før - efter
Overdraget 1867-01-01 til DFDS, København. Skødedato 1867-10-12. Ruter til alle danske regioner. Omb. 1872 på Lindholmens Varv. Hjs. fra 1890-10-06 i Nykøbing F. Hjs. fra 1906-07-23 i Ålborg. Solgt 1909-07-28 R. til John Weide, Haynasti & John Skujen, Archangelsk, senere Riga, og næ. til INSPECTOR. Overtaget 1920 finsk registreret. Ejet 1924 af E.V. Sadama, Reval, og næ. til LEIDUS af Reval (HBLV). Overtaget 1924 af Estlands regering. Sidste optag i LR 1925-26.
ReferencerÅrbog 1944-03. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (MunchausIII) p.144. Ommålt 1906-01-16 til 110 BRT, 61 NRT, 11 + 55 DWt, 119,2 x 17,2 x 8,1 feet (kend.). (BOG) Årbog 1944 p.80 til 91.
Tidligste år
 
1865 Seneste år
 
1926