Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHQK Sam-kode SAM-1032 Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype LST
BRT 93 / 99 NRT 61 DW - Klstr. 31
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1857 Værft Charles Mitchell & Co., Low Walker. Afleveret 1857-05-26. Byg.by Newcastle Byg.land England
Dimension 135,0 x 14,8 x 6,3 fod (hovedd.) Maskine Dampmaskine 30 NHK fra Robert Stephenson.
TeknikFart 12 knob. Mat. klink af jern. 1 dæk, 2 master, skarpt agterstævn, skarp stævn uden galion.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra HANHERRED Omdøbt til -
Rederi Solgt 1873-01-10, skødedato, til Grosserer Georg Greiersen, København, og næ. 1873-01-25 til ROAR med hjs. Kbh. Rederi
før - efter
Solgt 1874-04-07 A. til J. Bruun og partnere, Husum.
ReferencerKOP-3. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p. 91: Data. (ID3484) p.114: Data og kilder.
Tidligste år
 
1873 Seneste år
 
1874>

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1857 - 1864 HAMMER NHQK B. til D/S for Slesvigs Vestkyst, Husum, ankom 1857-06-05. Ruter Højer - Wyk, Husum - Sylt og Pellworm.
1864 - 1872 NORD-FRIESLAND NHQK Overg. 1864 til A/S i Flensborg ved J.S. Louth, hjs. Husum, og næ. til NORD-FRIESLAND.
1872 - 1873 HANHERRED NHQK Solgt 1872-01-30, kontrakt, til Hanherred A/S, Ålborg, og næ. til HANHERRED.
1873 - 1874> NHQK Solgt 1873-01-10, skødedato, til Grosserer Georg Greiersen, København, og næ. 1873-01-25 til ROAR med hjs. Kbh.