Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJDH Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig 3-m. Brugstype LST
BRT 410 NRT 382 DW 500 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1894 Værft Skibsbygmester G. Bruun, skibsværft i Laurvig = Larvig. Byg.by Larvik Byg.land Norge
Dimension Dybde i last 12,6 feet (kend.) 148,7 x 23,8 x 12,6 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning eller barkentinerigning.
TeknikMat. kravel af eg og teak, forhudet med yellow metal. 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn N.P. Bønnelycke, 1897-. Kaptajn B. Clausen Jensen, 1902-. Kaptajn N.J. Pedersen, 1905-. Kaptajn Johan ANdersson 1906 som svensk.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til G. BRUNN
Rederi B. til norsk reder, M. Oppen & Co., Larvik, 1894. Indfl. 1897 af H.N. Andersen og indgik 1897 i ØK som dets første skib. Rederi
før - efter
Solgt 1906 til Fredrik Ohlsson, Timmernabben, Sverige. Forlist 1917-10-30 efter stranding ved indsejlingen til San Sebastian. Kondemneret.
ReferencerFEN-06-0917. Årbog 2009-04. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (FEN-06-0917) Artikler om ØKs første skib. (BOG) Årbog 2009 p.62. (Timmernabben) p.101. Ved forliset 1917 lev hele besætningen bjærget.
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1917
Reference : Artikler om ØKs første skib RAGNHILD, der overgik 1897 til ØK fra H.N. Andersens firma.