ID-nummer | 11881 |
Skibsnavn | RAGNHILD |
Kend.bogstav. | NJDH |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnertbrig 3-m. |
Brugstype | LST |
BRT | 410 |
NRT | 382 |
DW | 500 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1894 |
Værft | Skibsbygmester G. Bruun, skibsværft i Laurvig = Larvig. |
Byg.by | Larvik |
Byg.land | Norge |
Dimension | Dybde i last 12,6 feet (kend.) 148,7 x 23,8 x 12,6 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Skonnertrigning eller barkentinerigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg og teak, forhudet med yellow metal. 1 dæk, 3 master. |
Person-info | Kaptajn N.P. Bønnelycke, 1897-. Kaptajn B. Clausen Jensen, 1902-. Kaptajn N.J. Pedersen, 1905-. Kaptajn Johan ANdersson 1906 som svensk. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | G. BRUNN |
Rederi | B. til norsk reder, M. Oppen & Co., Larvik, 1894. Indfl. 1897 af H.N. Andersen og indgik 1897 i ØK som dets første skib. |
Rederi før - efter | Solgt 1906 til Fredrik Ohlsson, Timmernabben, Sverige. Forlist 1917-10-30 efter stranding ved indsejlingen til San Sebastian. Kondemneret. |
Referencer | FEN-06-0917. Årbog 2009-04. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) (FEN-06-0917) Artikler om ØKs første skib. (BOG) Årbog 2009 p.62. (Timmernabben) p.101. Ved forliset 1917 lev hele besætningen bjærget. |
Tidligste år | 1894 |
Seneste år | 1917 |