Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDRB / OXGD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 3300 NRT 1998 DW 5760 + 240 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167626 Byg.nr. 0142
Byg.år 1922 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft (Søndre Værft). Afløb 1922-04-03. Afleveret 1922-09-16. Reg.nr. C-372. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 346,8 x 50,2 x 22,0 / 25,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1950 iHK på 2 stk. turbiner fra A/B Ljungström, Finnspång, gearet til 1 aksel og 1 skrue. 2 kedler.
TeknikFart 10,5 knob. 2 dæk, shelterdæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Vulcan D/S A/S, København, men 1916 blev kontrakten overtaget af Merkur A/S, Kbh. Kontrakt videresolgt 1916 til Trafic A/S, Kbh. og 1922-06-30 til Dannebrog D/S A/S, Kbh. Rederi
før - efter
Beslaglagt 1940-04-09 nær Aden på rejse fra Indonesien til Danmark. Lå sidst i april i Aden. Overtaget 1940-05-08 af Ministry of War Transport, London, med management hos R. Chapman & Son, Newcastle. Returneret 1945-09-14 til rederiet. Solgt 1959-02-00 til Kogyo Kabushiki Kaisha, Osaka, og ophugget hos Sumitomo Shoji Kaisha.
ReferencerORG-N. Årbog 1999-04. FEN-11-1454. U2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.109. (Mir.) (BOG) Årbog 1999 p.114. (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1959
Reference : Foto af URANIENBORG (II)