Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHCB Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 159,10 / 152 NRT 136 DW 225 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0011
Byg.år 1871 Værft Skibsbygmester Jørgen Ring Andersen. Bilbrev 1871-11-12. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 96-4 x 20-6 x 10-0 fod (hovedd.) Dybde i last 10,3 /Flg.) Maskine Sejl. Skonnertrbigrigning.
TeknikMat. kravel af eg. 2 master, 1 dæk.
Person-infoKaptajn J.J. Schytt, fra ny til 1879, død 1881. Kaptajn C. Pedersen, 1879- Kaptajn H. Mortensen, 1880- Kaptajn J.F.G. Wandel, 1889- Kaptajn C.L. Andersen, 1891 og endnu 1901- Kaptajn Marius A. Bentzen, 1892- og 1893-. Kaptajn Y. Klug, 1915-. Kaptajn S. Andersen, 1920-
Reg.by Svendborg / Kolding Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med Købmand Ph. N. Schytt 3/4-part og fører med 1/4-part. Rederi
før - efter
Flere ændringer 1871-1891, hvor Skibsbygmester J. Ring Andersen ejer 1/8-part og er BR. Føreren ejer 4/8-part. J. Ring Andersen stadig BR. 1901. BR. fra 1912 var C.V. Petersen, Svendborg. Solgt 1916-06-16 til Rederiet J. Damkier Petersen A/S, Kolding. 1917 var sidste år i Flg. Prisedømt 1917-08-28 i Kiel.
ReferencerORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Rosendahl-2) Omb. 1881 og 1892. (Flg.) 1901 (Flg.1920) DWt 225. (StD-1) p.329 (ID=491) p.152: Foto af skibet med nedrigget røjlrå i havn. + Note om skibets historie. (ID=3486) p.301f: Data. S/h foto af skibet i havn nedrigget til vinteroplægning set frofra mod stb. side.
Tidligste år
 
1871 Seneste år
 
1917