Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTFH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1337 NRT 814 DW 1738 + 197 Klstr. -
BT - NT - IMO 3004209 Byg.nr. 0129
Byg.år 1903 Værft Irvine's Shipbuilding & Dry Dock Co. Afleveret 1903-05-00. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 230,4 x 36,1 x 14,9 / 17,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 160 nHK, 700 iHK triple expansion fra Richardson, West Hartlepool.
Teknik2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra GROVEHURST (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til Grovehurst Rederi-A/B, Landskrona, som GROVEHURST (JNLQ). Indfl. 1915-03-31 A. til D/S af 1912 A/S ved APM, København, og næ. til JOHANNES MÆRSK. Rederi
før - efter
Solgt 1922-10-04 A. til Commercial Rederi-A/B, Höganäs, og næ. til VIKING (KDTF / SHGO). Solgt 1935 til Mercurius Rederi-A/B, Stockholm. Oph. 1953-11-14 i Ystad.
ReferencerFEN-01-0112. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.)
Tidligste år
 
1903 Seneste år
 
1953
Reference : Foto af JOHANNES MÆRSK (I)