Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRMH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1506 / 1482 NRT 953 / 1056 / 919 DW 1522 + 118 / 1889 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608924 Byg.nr. 0098
Byg.år 1878 Værft B&W. Afløb 1878-03-00. Afleveret 1878-03-31. Bilbrev 1878-03-29. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 252,8 x 28,8 x 16,7 / 23,2 fod og maskinrum 37,4 fod (kend.) og 250,8 x 32,1 x 17,2 / 23,9 feet (kend.) Lgd.o.a. 261,3 feet. Maskine Dampmaskine 150 nHK, 560 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 10 knob. Mat. klink af jern. 2 dæk, spardæk type, 3 master med skonnertrig, rundt spejl, glat stævn.
Person-infoKaptajn H.O. Sonne, 1917 indtil forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1917-01-25 i Nordsøen efter beskydning fra tysk ubåd.
ReferencerFEN-04-0542. F1. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.1. (Mir.) (JM) Forlist 1917-01-25 på rejse fra Shields til Vejle efter sænkning med bomber anbragt om bord samt kanonild fra tysk ubåd. Besætningen bjærget af S/S AVANCE af Korsør. (Krigsforlis 1914-1918) nr.98. De skibbrudne blev landsat i Blyth, England.
Tidligste år
 
1878 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af O.B. SUHR