Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSVL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1131,60 NRT 732,33 DW 1140 + 110 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609053 Byg.nr. 0117
Byg.år 1881 Værft B&W. Afløb 1881-08-00. Afleveret 1881-09-30. Bilbrev 1881-09-29. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 234,4 x 26,8 x 14,5 fod (kend.) Maskine: 37,0 fod. Lgd.o.a. 246,6 fod. Maskine Dampmaskine 150 nHK, 1100 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
Teknik1 dæk og welldæk type, 2 master, 4 luger, rundt spejl, lodret stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Reg. 1881-10-01. Rederi
før - efter
Opbragt 1915-06-22 af tysk ubåd U-32, senere frigivet igen. Opbragt 1916-03-01 i Kattegat af tysk krigsskib og ført til Stettin. Prisedømt 1917-02-09 og overtaget af Deutsches Reich, og næ. til KIEW (VBDR) med KR. hos Deutsche Ost-Afrika Linie, uden næ. Solgt 1922 til Schlesische Schleppdampfer Gesellschaft, Altona, uden næ. Solgt 1923 til Dönitz, Witt & Co., Hamburg, uden næ. Oph. 1924-1925 i Tyskland og slettet 1927 i LR.
ReferencerFEN-04-0660. F1. (prise). ORG-N. H&S registr.SR-foto. H&S 1915:0425.
Bemærkninger(Fred.) p.250. (Mir.) siger oph. 1923-04-00 i Tyskland. (DFDS) Brændte 1889-12-25 i København langs kaj og sank. Bjærget og rep. hos B&W til 1889-03-18. (H&S 1915:0425) Illustration af branden i København 1889.
Tidligste år
 
1881 Seneste år
 
1927
Reference : Gengivelse af branden i KIEV / KIEW