Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDGM / OXCC Sam-kode SAM-1005 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 4104 / 5375 NRT 2460 / 3325 DW 6950 / 8590 Klstr. -
BT - NT - IMO 5605544 Byg.nr. 0143
Byg.år 1921 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1921-08-21. Afleveret 1921-12-07. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 378,0 x 52,2 x 24,5 / 28,6 - 32,6 / 36,8 feet (kend.). Lgd.o.a. 389 feet. Maskine Diesel 2800 iHK B&W 2 stk. 6-cyl. 4SA motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 12 knob. 2 dæk åben / lukket shelterdæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra POLARHAVET Omdøbt til -
Rederi Solgt 1924-03-15 A. til DFDS, København, og næ. til ARGENTINA (II). Rederi
før - efter
Forlist 1940-03-17 i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd U.38.
ReferencerFEN-04-0616. F2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) Forlist 1940-03-17 på ballastrejse fra Frederikshavn til Sydamerika i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd U.38. 33 omkom. (Tortzen2, 4) Bd. 2, p.430: Forlisposition ukendt. Borteblevet. (Krigsforlis) nr.43.
Tidligste år
 
1924 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af ARGENTINA (I)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1921 - 1924 POLARHAVET (II) NDGM / OXCC B. til Atlanterhavet D/S A/S, København.
1924 - 1940 NDGM / OXCC Solgt 1924-03-15 A. til DFDS, København, og næ. til ARGENTINA (II).