Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVLF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 354,30 NRT 221,58 DW 360 + kul Klstr. -
BT - NT - IMO 5609070 Byg.nr. 0074
Byg.år 1885 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1885-01-16. Afleveret 1885-03-02. Bilbrev 1885-02-27. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 131,2 x 21,2 x 10,8 / 17,1 fod (kend.) Maskine 25,9 fod. Lgd.o.a. 138,6 fod. Maskine Dampmaskine 40 nHK, 190 iHK, 2-cyl. compound af værftets type.
TeknikFart 8,5 knob. Mat. Klink af jern. 1 dæk og 1 awningdæk. 2 master, elliptisk spejl.
Person-info-
Reg.by Århus / Ålborg, Odense Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det jydsk-engelske D/S A/S, Århus. Rederi
før - efter
Overgået 1898-03-17 R. til Det jydske D/S A/S, Randers. Solgt 1900-05-28 R. til DFDS, hjs. Århus, fra 1901-05-24 i Ålborg, fra 1909-02-23 i Odense. Forlist 1910-09-01 ud for Korsør efter kollision med RIBERHUUS.
ReferencerORG-N. Årbog 1948-11. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (JM) (Hver 8 Dag Sept. 1910) Forlist 1910-09-01 på rejse fra Korsør til Kiel ud for Korsør efter kollision med RIBERHUUS (ID=11710). OCTA sank i løbet af få minutter, så kun master og brodækket stod over vandet. I lasten var levende kreaturer, heraf omkom 84, mens 1 tyr svømmede i land og to blev fisket op af fiskere. (BOG) Årbog 1948 p.152.
Tidligste år
 
1885 Seneste år
 
1910
Reference : Foto af OCTA