Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTRC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 1056,76 NRT 609,81 DW 361 + 89 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609048 Byg.nr. 0227
Byg.år 1883 Værft Löbnitz & Co. Afløb 1883-04-24. Afleveret 1883-06-00. Bilbrev 1883-06-13. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 269,1 x 30,1 x 20,9 feet (kend.) Br.o. hjulks. 39,5 feet. Maskine Dampmaskine 444nHK, 2000 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 12,5 knob. Mat. klink af jern, 3 dæk awningdæk type, 2 master, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København / Århus / Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1903-01-05 på Fanø. Bjærget 1903-04-07 af Svitzer og slæbt til Esbjerg. Næ. 1904-11-18 R. til DEPOTSKIB I. (ingen separat post). Solgt 1906-08-03 R. for oph. til Petersen & Albeck, Købenahvn, der solgte vraget til udlandet.
ReferencerFEN-04-0505. Årbog 2000-05. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (Flg.) 1888 (3 gange), 1892 og 1903: Ommålt. BOG) Årbog 2000 p.83.
Tidligste år
 
1883 Seneste år
 
1906
Reference : Foto af KOLDINGHUS / KOLDINGHUUS (I)