Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQKH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 749,56 NRT 463,56 DW 835 + 90 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608944 Byg.nr. 0159
Byg.år 1876 Værft Löbnitz, Coulborn & Co. Afløb 1876-08-25. Afleveret 1876-09-00. Bilbrev 1876-09-23. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 201,4 x 25,9 x 15,3 fod (kend.) Mask: 33,2 fod Maskine Dampmaskine 135 nHK, 600 iHK, 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet.
TeknikFart 10 knob. Mat. klink af jern, 2 dæk og partielt awningdæk. 2 master, 3 luger. 2 pax åp 2. kl.
Person-infoBesætning 20 mand.
Reg.by Randers / Århus / Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Jysk-engelske D/S A/S, Århus, med hjs. Randers. Rederi
før - efter
Rederiet ændret 1898-03-17 R. til Det Jydske D/S A/S, Randers. Solgt 1900-05-28 R. til DFDS, København, endeligt overtaget 1900-07-01. Solgt 1926-03-05 R. til Hans Petersen, København, for oph.
ReferencerFEN-04-0484. Årbog 1947-11. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (BOG) Årbog 1947 p.130.
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1926
Reference : Foto af HENGEST