Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. KCLB / OYZD Sam-kode SAM-0725 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1113 NRT 656 DW 767 + 73 Klstr. -
BT - NT - IMO 1145024 Byg.nr. 0126
Byg.år 1916 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft A/S. Afløb 1916-06-08. Afleveret 1916-10-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 220,3 x 32,7 x 17,3 / 20,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 166 nHK, 1100 iHK triple expansion type af værftets type for oliefyring.
Teknik2 dæk, awningdæk type, 2 master. 24 + 24 + 85 pax.
Person-info-
Reg.by Torshavn Reg.land Færøerne Omdøbt fra BALTANNIC (UK) Omdøbt til -
Rederi Solgt 1925-03-00 A. til Skipafelagid Føroyar, Torshavn, og næ. til TJALDUR. Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London. Lå sidst i april 1940 på Færøerne. Tilbageleveret 1945 til Færøerne. Forlist 1946-06-28 efter grundstødning på skær ved Mjoanes.
ReferencerEAC K-150. EAC K-164. EAC K-165. FEN-06-0848. Årbog 1999-04. U2. H&S registr.H&S 1996:5283. H&S 1996:5302. H&S 1996:5303. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5283 = EAC K-150) Tegninger oprindeligt i ØK's arkiv. (Fred.) Blev som TJALDUR igen 1925 indregistreret som dansk med kaldesignal KCLB / OYZD. (Flg.) 1926. (H&S 1996:5302 = EAC K-164) + (H&S 1996:5303 = EAC K-165) Støttetegning for hoveddæk + kapacitetsplan og aptering oprindeligt i ØK's arkiv. (Mir.) (BOG) Årbog 1999 p.98, 115. (Tortzen1, 3) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1925 Seneste år
 
1946

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1916 - 1920 ST. THOMAS (III) NVLF B. til EAC, København.
1920 - 1925 BALTANNIC (UK) (I) KGSC B. til EAC, København. Overdraget 1920-09-30 R. til United Baltic Corp., London, og næ. til BALTANNIC.
1925 - 1946 KCLB / OYZD Solgt 1925-03-00 A. til Skipafelagid Føroyar, Torshavn, og næ. til TJALDUR.