Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRDG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 787 NRT 443 DW 1135 + 65 Klstr. -
BT - NT - IMO 5345493 Byg.nr. 0076
Byg.år 1908 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1908-08-13. Afleveret 1909-03-12. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 211,2 x 30,7 x 13,1 / 16,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 79 nHK, 438 iHK, triple expansion type fra værftet. 2 kedler.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til LAURA (Ty.)
Rederi B. til Vesterhavet D/S A/S ved JL, Esbjerg. Rederi
før - efter
Opbragt 1917-04-29 af Tyskland. Prisedømt og slettet af skibsregistret i Danmark. Overtaget af Deutsches Reich, Kommissar für die Seeschiffahrt, og næ. til LAURA (VBJR). Solgt 1920 til Ernst Russ, Hamburg, og næ. til SYLT (RDGK / DHXB). Overtaget 1945 af Allierede og næ. til EMPIRE CONTINENT. Solgt 1947 og næ. til MASTER NICOLAS. Solgt 1952 og næ. til SOUSSANA II. Solgt 1955 og næ. til GEORGIOS MATSAS. Solgt 1956 og næ. til SUR. Oph. 1965-07-19 i Santander. Solgt 1935 til Reederei Wendenhof GmbH, Wismar. Overtaget 1945-06-05 af Ministry of Transport, London, og næ. til EMPIRE CONTINENT. Solgt 1947 til Tsavliris Shipping Ltd., London, og næ. til MASTER NICOLAS. Solgt flere gange senere og var 1956 hjemmehørende i Panama.
ReferencerFEN-03-0305. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Fred.manus.) (Mir.)
Tidligste år
 
1908 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af LAURA (I)