Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBCR Sam-kode SAM-0979 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1635,94 NRT 1190,60 DW 2038 + 162 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608977 Byg.nr. 0150
Byg.år 1889 Værft B&W. Afløb 1889-03-26. Afleveret 1889-05-05. Bilbrev 1889-05-03. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 242,8 x 33,2 x 15,7 - mask: 36,9 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 150 nHK, 700 iHK, triple expansion type fra værftet. 2 kedler.
Teknik2 dæk, welldæk type, 2 master 4 luger, rundt spejl, glat stævn 5 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til HULDA MÆRSK (I)
Rederi B. til Dannebrog D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1912-08-28 R. til Dampskibsselskabet af 1912 A/S ved APM, København, og næ. 1913-04-19 A. til HULDA MÆRSK.
ReferencerFEN-11-1437. ORG-0. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.311. (Mir.)
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1913
Reference : Foto af ROSENBORG (I)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1889 - 1913 NBCR B. til Dannebrog D/S A/S, København.
1913 - 1918 HULDA MÆRSK (I) NBCR Solgt 1912-08-28 R. til Dampskibsselskabet af 1912 A/S ved APM, København, og næ. 1913-04-19 A. til HULDA MÆRSK.