ID-nummer | 11513 |
Skibsnavn | LADY FURNESS |
Kend.bogstav. | NPWL |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1259 |
NRT | 796 |
DW | 1743 + 107 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1132808 |
Byg.nr. | 0133 |
Byg.år | 1906 |
Værft | Blyth Shipbuilding Co. Afløb 1906-09-07. Afleveret 1906-10-09. |
Byg.by | Blyth |
Byg.land | England |
Dimension | 234,6 x 34,5 x 15,1 / 18,2 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 160 nHK, 800 iHK triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Co., Newcastle. |
Teknik | 2 dæk, welldæk type, 2 master. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til International Dampskibs- & Bjergnings Company A/S ved Alfred Christensen & Co., København. |
Rederi før - efter | Solgt 1911-12-04 R. til British Marine Trust - Furness, Withy & Co., London, uden næ. Solgt 1912-12-00 til Groveland Rederi-A/B, Landskrona, og næ. til GROVELEA. Indfl. 1915-03-00 til Dampskibet Livland A/S, ved Albert Jensen, København, og reelt købt til tyske Hugo Stinnes Rederi, og næ. til LIVLAND, reg. på interimcertifikat. Overtaget 1915 af American Transport & Mercantile Corp., New York, og næ. til HOCKING med KR. Hans Isbrandtsen. Forlist 1917-10-31 i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1986-05. F1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1985 p.136, 147f. (Fred.) Opbragt 1915 af engelske orlogsskibe og prisedømt. Overtaget af The Shipping Controller, London, og i management hos Stephenson Clarke & Co. for rederiet Gas, Light & Coke Co., London, og næ. til PHARE (JKHB). Forlist 1917-10-31 i Nordsøen ud for Scarborough efter torpedering fra tysk ubåd U.35. 14 mand omkom. (Mir.) |
Tidligste år | 1906 |
Seneste år | 1917 |