Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHSL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1184,79 NRT 750,54 DW 1150 + 200 Klstr. -
BT - NT - IMO 5616817 Byg.nr. 0123
Byg.år 1872 Værft Henderson, Coulborn & Co. Afløb 1871-10-19. Afleveret 1872-11-00. Bilbrev 1872-11-24. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 222,8 x 27,2 16,1 fod (kend.) Maskine Dampmaskine, 146 nHK, 500 iHK fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, 1 hoveddæk og mellemdæk midtskibs, benævnt som welldæk type. 3 master til skonnertrig.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dampskibet Knuds Rederi A/S, København. Et af De Carlske Rederier. Solgt 1890-06-28 A. til Skjold D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1899-10-04 R. til Ægir D/S A/S, København. Forlist 1900-01-02 efter stranding i Nordsøen ved Robin Hood Bay. Sunket.
ReferencerORG-N. Årbog 2008-05. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (JM) Omb. 1881. Ommålt 1883-03-22 til 1191 BRT, 830 NRT, 1350 DWt. Forlist 1900-01-02 på rejse fra Ghent til Middlesbrough i ballast. Strandet i Nordsøen ved Robin Hood Bay. Sunket. (BOG) Årbog 2008 p.92.
Tidligste år
 
1871 Seneste år
 
1900