ID-nummer | 11475 |
Skibsnavn | KNUD (I) |
Kend.bogstav. | NHSL |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1184,79 |
NRT | 750,54 |
DW | 1150 + 200 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5616817 |
Byg.nr. | 0123 |
Byg.år | 1872 |
Værft | Henderson, Coulborn & Co. Afløb 1871-10-19. Afleveret 1872-11-00. Bilbrev 1872-11-24. |
Byg.by | Renfrew |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 222,8 x 27,2 16,1 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 146 nHK, 500 iHK fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 hoveddæk og mellemdæk midtskibs, benævnt som welldæk type. 3 master til skonnertrig. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Dampskibet Knuds Rederi A/S, København. Et af De Carlske Rederier. Solgt 1890-06-28 A. til Skjold D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1899-10-04 R. til Ægir D/S A/S, København. Forlist 1900-01-02 efter stranding i Nordsøen ved Robin Hood Bay. Sunket. |
Referencer | ORG-N. Årbog 2008-05. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) (JM) Omb. 1881. Ommålt 1883-03-22 til 1191 BRT, 830 NRT, 1350 DWt. Forlist 1900-01-02 på rejse fra Ghent til Middlesbrough i ballast. Strandet i Nordsøen ved Robin Hood Bay. Sunket. (BOG) Årbog 2008 p.92. |
Tidligste år | 1871 |
Seneste år | 1900 |