Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPSL / OXFD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1889 NRT 1164 DW 2849 + 171 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602769 Byg.nr. 0728
Byg.år 1906 Værft Wm. Gray & Co. Afløb 1906-04-09. Afleveret 1906-05-18. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 280,3 x 40,0 x 18,1 / 21,4 feet (kend.) Lgd.o.a. 290,0 feet. Maskine Dampmaskine 195 nHK, 950 iHK, triple expansion type fra Central Marine Engine Works, Hartlepool.
TeknikFart 8,5 - 10,5 knob, 1 dæk, 4 luger, 2 master.
Person-info-
Reg.by København / Middelfart Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til VIRON (C.Rica)
Rederi B. til Gorm D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1920-07-06 R. til DFDS, uden næ. Hjs. Middelfart. Hjemmeflåden 1940-1945. Havareret 1941-03-05 i Nordsøen efter allieret flyangreb. Rep. og genindsat i fart. Solgt 1956-04-05 R. til Co. Maritima Virona, Monrovia, og næ. til VIRON af Costa Rica. Oph. 1960-04-11 i La Spezia.
ReferencerORG-N. Årbog 2007-05. H2. B2. H&S registr.H&S 2004:0216.
Bemærkninger(Fred.) (JM) Havareret 1941-03-05 på rejse fra Esbjerg til Bremen efter allieret luftangreb med bomber. Slæbt til Wangerooge og repareret. Genindsat i driften. Omb. 1949 til 1946 BRT og 1143 NRT og 3020 DWt. Oph. 1960 i Italien. (JM) Artikel i "Duen" 1975 nr.7-8 p.7ff om tur med danske jøder i 1943 til Sverige. (BOG) Årbog 2007 p.56: Malmtransporter under WW2. (H&S 2004:0216) Brev fra dreng til forældre 1909. (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.127. (Søulyk.) 1941 nr.322.
Tidligste år
 
1906 Seneste år
 
1956
Reference : Foto af UFFE