ID-nummer | 11412 |
Skibsnavn | KENTUCKY |
Kend.bogstav. | NPHG / OYPB |
Sam-kode | SAM-0955 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2130 |
NRT | 1350 |
DW | 3550 + 150 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5521412 |
Byg.nr. | 0262 |
Byg.år | 1905 |
Værft | The Clyde Shipbuilding & Engineering Co. Afløb 1905-05-05. Afleveret 1905-05-00. |
Byg.by | Glasgow |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 294,7 x 42,0 x 19,5 / 22,8 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 225 nHK, 1250 iHK triple expansion maskine fra værftet. |
Teknik | Fart 9 knob. 1 dæk. 4 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | GENERALKONSUL PALLISEN |
Omdøbt til | LUGANO (C.R.) |
Rederi | Solgt 1920-04-16 A. til DFDS, København, endelig overtagelse 1920-12-08., og næ. 1923-10-31 til KENTUCKY. |
Rederi før - efter | Hjemmeflåden 1940-04-09. Rekvireret 1945-03-25 af den tyske besættelsesmagt. Tilbageleveret 1945-04-10. Solgt 1953-07-00 R. til Co. de Navegacion Costaricense San Juan Ltd., Puerto Limon, og næ. til LUGANO. Senere flere ejere. Oph. 1964-08-02. |
Referencer | FEN-04-0500. Årbog 2007-05. H2. KOP-1. |
H&S registr. | SR-foto. H&S 1953:0802. |
Bemærkninger | (CARL) p.145. (Fred.) (Mir.) (BOG) Årbog 2007 p.56: Deltog i malmtransporterne for Tyskland under WW2. (H&S 1953:0802) Skibsportræt. (Tortzen4) Krigshistorie. |
Tidligste år | 1923 |
Seneste år | 1953 |