ID-nummer | 11404 |
Skibsnavn | JOHAN SIEM |
Kend.bogstav. | NGQW |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1680 / 1773 |
NRT | 1064 / 1149 |
DW | 2080 + 280 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1089457 |
Byg.nr. | 0286 |
Byg.år | 1884 |
Værft | Wm. Gray & Co. Ltd. Afløb 1883-12-00. Afleveret 1884. |
Byg.by | West Hartlepool |
Byg.land | England |
Dimension | 257,6 x 34,7 x 17,9 / 19,7 feet (kend.) Lgd.o.a. 268,0 feet. |
Maskine | Dampmaskine 150 nHK, 560 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra Blair & Co. Stockton. Desuden skonnertrigning. |
Teknik | Fart 8,5 knob. Mat. klink af jern, 2 dæk, welldæk type, 4 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | CATHAY (UK) |
Omdøbt til | IRIS (Sv.) |
Rederi | B. til J. Cornforth, West Hartlepool, som CATHAY (JFLD). Solgt 1894-06-23 R. til Det Dansk-Russiske D/S A/S, København, og næ. til JOHAN SIEM. |
Rederi før - efter | Rekvireret 1917 af The Shipping Controller, London, og management hos Lambert Bros. Ltd., London. Tilbageleveret 1918. Solgt 1920-04-16 A. til DFDS, hjs. Kbh. Overtaget per 1920-10-22. Solgt 1922-02-02 R. til The Northern Transport Line, Stockholm, og næ. til IRIS. Senere anden reder. Forlist 1924-02-17 i Østersøen ca. 11 sm S for Russarö pga. isskruninger. |
Referencer | SVI-01-0069 til 0072. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1990:0611. |
Bemærkninger | (Fred.) (CARL) p.145. (Flg.) 1922: Målt til 1661 BRT, 1006 NRT, 2035 + 280 DWt. (SVI-01-0069 til 0072) Fotos af skibet efter havariet 1896-09-08i Nord-Ostsee-Kanalen ved Holtenau. Hævet og fjernet 1896-10-05 af Svitzers KATTEGAT (ID=12476) og HELSINGØR (ID=9600) samt tyske ALBATROS og REIHER samt løfteprammene NORDSEE og OSTSEE. |
Tidligste år | 1884 |
Seneste år | 1922 |