Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDTB / OXVA Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2094 NRT 1195 DW 2970 + 190 Klstr. -
BT - NT - IMO 5606032 Byg.nr. 0484
Byg.år 1923 Værft N.V. Scheepswerf v/h Jan Smit Czn. Afløb 1922-09-27. Afleveret 1923-01-17. Bilbrev 1922-11-10. Byg.by Alblasserdam Byg.land Holland
Dimension 283,4 x 42,1 x 18,3 / 21,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1080 iHK, triple expansion maskine fra Mij. de Schelde, Vlissingen. 2 kedler.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk. 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dannebrog D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1940-01-27 i Nordsøen efter torpedering.
ReferencerF2. FEN-11-1420. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(ELI) (Søulyk.) 1923 p.67: Grundstødt 1923-02-01 ved Jyllands østkyst. (Søulyk.) 1932 p.15: Grundstødt og kollideret 1932-11-24 på Themsen. (Dansk Søfartstidende) 1937-04-22 + (Søulyk.) 1937 p.2: Flotbragt d.d. af Svitzer efter grundstødning på klipperne ved Gudhjem. (Søulyk.) 1938 p.22: Påsejlet 1938-12-11 i Sete, Fr. (Søulyk.) 1940 p.23: Forlist 1940-01-27. (Udklip) Fartøj, spec. Strandet ved Melsted 1937, ill. (Fred.) Forlist 1940-01-27 på rejse fra København til Dunston ud for Copinsay efter torpedering af tysk ubåd U.20. Besætningen på 20 mand omkom. (Mir.) Forlisposition 1940-01-27 ved torpederingen fra tyske U-20 var 58.10 N og 001.40 W på rejse fra København til Dunston i ballast. (Tortzen2) p.430: Forlisposition 58.25 N og 001.53 W. (Krigsforlis) nr.18.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af FREDENSBORG (II)